Social Media World Forum gün 1 biterken son bir oturuma katıldım, ve beklemediğim kadar iyi bir sohbet ve şaşırtıcı bilgiler ile karşılaştım. Katılımcılar bir sosyal oyun reklam networku olan Adknowledge, sosyal oyun pazarına giren Sega ve sosyal oyun pazarlaması üzerine çalışan bir uzak doğulu girişimciydi. Aldığım notlardan birkaç tanesini paylaşmak istiyorum:

  • Adknowledge birçok farklı platformlar üzerinden online oyunlara ödeme seçenekleri ve reklam alanları sağlıyor. Facebook üzerinden yayın yapan firmalar en büyük müşterileri, ve neredeyse yüzde 50 facebook üzerinden çalışıyorlar. Facebook yayıncılarına geçen sene 100 milyon dolardan fazla ödeme yapmışlar.
  • İnternet kullanıcıları online olarak sosyal ağlarda geçirdiği vaktin %60-%70 kadarında oyun oynuyormuş.
  • Eğer bir marka sosyal oyunların içerisinde yer almak istiyorsa reklam yapmak için kullanıcının işini zorlaştırmamalı, bilakis oyunun içerisinde kullanıcıya yardım etmeli.
  • Bir oyunda patates üreticisi olan oyuncuya ek özellik olarak bu patatesleri Lay’s cipsine çevirme hakkı vermişler, ve Lay’s cips üretenler ek puanlar kazanmış. İnanılmaz başarılı bir kampanya olmuş.
  • Facebook kredi sistemi birçok farklı sistemin arasında güvenilirliği ve yaygınlığı ile öne çıkıyor.
  • Sosyal oyunların yaşam süresi 6 haftadan 5 aya kadar değişiklik gösteriyor ve gün geçtikçe artıyormuş.
  • Kullanıcılar eğlence ve komedi istiyorlar. İnternette geçirdikleri neredeyse her anda eğlenmeliler. Theme Hospital’dan esinlenerek hayata geçirdikleri Medical Mayhem adlı oyunda kullanıcıların birbirlerine Viagra göndermesini sağlamışlar, çok tutmuş. Sosyal oyunun temelinde kullanıcıların birbirleriyle eğlenmesi ve paylaşımı yatıyor.

Oturum kapanırken yorumları alınan katılımcılar sosyal oyun pazarının birkaç seneye offline oyun pazarından fazla olacağı yorumunu yaptılar. Bu etkileyici istatistikler de bunu gösteriyor. Şöyle bir düşündüğümde internetin henüz gelişmediği zamanlarda sıkı bir bilgisayar kullanıcısı olarak oynadığım oyunlara arkadaşlarımı da katmak istediğimi hatırlıyorum. Ülkemizde sosyal oyun pazarı üzerine yatırım yapılması ve yoğun olarak yerel projeler geliştirilmesi gerektiğine inanıyorum.



Toplam : 3 Yorum var

    Natali Yeşilbahar Mart 16th, 2010 at 3:16 pm

    Merhaba,
    Paylaştığın değerli bilgiler için teşekkür ederim.
    Oyun kurgularının ülkemizde de başarılı olduğuna/ olacağına eminim. Oyunda vakit geçiren kişilerin markayı hatırlama oranının, reklama göre çok yüksek olduğunu düşünüyorum.

    Afşın Avcı » İki Adet Online Platform Fikri Mart 22nd, 2010 at 3:10 pm

    [...] de çoğunlukla Facebook’la alakalı. Vadi Efe‘nin şu yazısındaki son cümle de bu fikri destekliyor bence: Ülkemizde sosyal oyun pazarı üzerine yatırım [...]

    Afşın Avcı Mart 22nd, 2010 at 3:12 pm

    Bu su götürmez bir gerçek. Biraz geç de olsa bu alanda hareketlenmeler başlıyor. FunMall buna güzel bir örnek. Bunun yanında Mayıs gibi çıkacağını bildiğim iki güzel oyun var, benim de merakla beklediğim.

    Bunun yanında Okey, Tavla gibi oyunlar sosyal ağlarda peynir ekmek gibi oynanıyor. Bu oyunları geliştirenlerin de durup “Biz bu oyunları nasıl bir adım ileriye götürebiliriz?” diye düşünmesi gerekiyor bence.

Yorumunuz: